Субота, 14.06.2025, 15:29
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2015 » Листопад » 04 » Проект "Видатні вчені-фізики"
20:43
Проект "Видатні вчені-фізики"

Проект «Видатні вчені-фізики».

Фізика 7 клас

 

  У 2015-2016 навчальному році в 7 класі розпочинається вивчення фізики за новою навчальною програмою, яка узгоджена з структурою загальноосвітньої школи. Для формування предметної й ключових компетентностей учнів у процесі навчання фізики треба використовувати такі методи і форми організації навчального процесу, завдяки яким забезпечується мотивація навчання, стимулювання пізнавального інтересу, розвиток інтелектуальної й творчої діяльності учнів, формуються прийоми розумової діяльності, навички самооцінки і самоаналізу. Для підвищення ефективності уроків фізики важливе значення мають різні прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів і серед них почесне місце займає метод проектної діяльності. Під час роботи над проектом кожен учень отримує очікуваний результат, має змогу розкрити свої здібності, що сприяє самоствердженню дитини.

   Учитель здійснює управління такою діяльністю і спонукає до пошукової діяльності учнів, допомагає у визначенні мети та завдань навчального проекту, орієнтовних прийомів дослідницької діяльності та пошук інформації для розв’язання окремих навчально-пізнавальних задач. Форму подання проекту обирають учні. Як правило, учні 7 класу надають перевагу мультимедійним презентаціям. Урок фізики можна проводити інтегрованим з уроком інформатики, якщо учні заздалегідь підготують матеріал до презентації, а саму презентацію виконають на уроці інформатики в мультимедійному середовищі Power Point. Як приклад, однією з тем навчального проекту в 7 класі може бути «Видатні вчені-фізики».

 

Цілі проекту:

 

  • дослідити історію розвитку фізики як науки;
  • розкрити роль вітчизняної науки та українських учених у створенні теоретичних основ фізики;
  • показати співробітництво України з іншими країнами світу в галузі фізики;
  • збуджувати інтерес до предмета і історії рідної країни;
  • розвивати пізнавальні здібності учнів;
  • виховувати постійну потребу в поповненні знань;
  • формувати комунікативні, соціальні, самоосвітні та само розвивальні компетенції;
  • виховувати в учнів патріотизм, гордість за своїх земляків та співвітчизників.

 Тип проекту:

  • індивідуально-груповий;
  • короткої тривалості;
  • інформаційний;
  • міжпредметний.

Керівник проекту: учитель фізики КЗ Шевченківська СЗШ Безродна Т.М.

 

Учасники проекту:

  • учні 7 класу КЗ Шевченківська СЗШ

Етапи реалізації проекту

Етапи роботи

Зміст етапу

Діяльність

 учнів

Діяльність учителя

Занурення в проект

(підготовчий етап)

Мотивація, постановка проблеми, вибір теми проекту, визначення його мети і задач

Уточнюють інформацію, обговорюють завдання

Мотивує учнів, пояснює мету проекту, спостерігає

Планування роботи

Аналіз проблеми, визначення джерел інформації,постановка задач та вибір критеріїв оцінки результатів, розподіл ролей у команді

Формують задачу, уточнюють джерела інформації, вибирають та обґрунтовують свої критерії успіху

Допомагає в аналізі і синтезі, спостерігає

Пошуково-інформаційна діяльність

Збирання та уточнення інформації, обговорення альтернатив(«мозковий штурм»)

Робота з інформацією

Спостерігає, консультує

Результати та висновки

Аналіз отриманих результатів

Аналіз та синтез знайденої інформації , формулювання висновків. Консультація з учителями-предметниками, оформлення результатів.

Консультативна та методична допомога в підготовці презентації. Організація консультацій з учителями-предметниками.

Презентація(захист проекту)

Відкритий звіт учасників проекту з виконаної роботи

Демонстрація результатів виконаної роботи

Участь у обговоренні

Оцінювання проекту й результатів роботи

Оцінювання кінцевого результату колективної діяльності. Аналіз та узагальнення результатів роботи в цілому

Оцінювання учасниками груп індивідуального внеску кожного учня в реаліза-

цію проекту,  а також усієї групи. Самооцінка реалізації поставлених цілей

Спостерігає, скеровує процес аналізу (якщо це необхідно)

 

   Перший урок роботи над проектом: занурення в проект  (підготовчий етап), планування роботи,  пошуково-інформаційна діяльність, використання різних джерел інформації.

   Домашнє завдання: продовжити роботу по збиранню інформації про українських вчених, підготувати матеріали до мультимедійної презентації, написання рефератів.

 Другий урок роботи над проектом: створення мультимедійних презентацій.

   Домашнє завдання: закінчити презентацію, підготувати коментарі до своєї роботи.

  Третій урок роботи над проектом відкритий звіт учасників проекту з виконаної роботи, демонстрація результатів виконаної роботи.

 

Актуальність:

  Більшість вважають, що внесок України в розвиток фізики обмежений польотом  в космос нашого земляка П.Поповича.  Іноді згадують, що піонери космонавтики Сергій Корольов та Юрій Кондратюк були уродженцями України; знають і першого космонавта незалежної України Леоніда Каденюка – і все. Але ж українські вчені внесли вагомий внесок в розвиток фізичної науки. Тому знання того, що на українській землі народилися, вчилися, жили й творили багато з тих, кого сьогодні називають вченими -фізиками, є актуальними, адже практичне значення багатьох фізичних  проблем назавжди буде пов'язане з іменами наших співвітчизників.

Задачі:

  • ознайомлення з проектною технологією навчання, залучення до проектної діяльності учнів;
  • розвиток творчих здібностей,
  • установлення ділових контактів між учнями і дорослими;
  • сприяння інтелектуальній активності учнів.

Завдання:

  • пропагувати наукові дослідження серед учнів;
  • створити умови для творчої самореалізації учнів;
  • сприяти поглибленню освіти учнів через залучення їх до творчої діяльності;
  • виявляти, розвивати і підтримувати талановиту учнівську молодь.

Етапи реалізації:

1.Пошуково-інформаційний:

  • збір інформації, фотоматеріалів;
  • опрацювання літератури з даної теми.

2. Організаційний:

  • Написання рефератів;
  • Проведення диспутів, обговорень, уроків фізики.
  • Створення мультимедійних презентацій.

3. Практичний:

  • Оформлення виставок малюнків.
  • Робота лекторської групи.
  • Виступ на шкільному святі в рамках тижня фізики в школі

Вчитель фізики Безродна Т.М.

Переглядів: 2141 | Додав: kzshevchenko2015 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
БАНЕР
http://sharynnvk2.ucoz.ua/banner228.11.jpg
Вхід на сайт
Календар
«  Листопад 2015  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук
Архів записів

Copyright MyCorp © 2025
uCoz